Απαντήσεις του Αν.Υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Χουλιαράκη στα αιτήματα που έθεσε η Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν. στη συνάντηση στις 4-3-2016
ΑΘΗΝΑ 4/3/2016
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 1439
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 1439
Προς: ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΠΟΕΔΗΝ
Συνάδελφοι,
Σας κοινοποιούμε το υπόμνημα που καταθέσαμε στον Αν. Υπουργό Οικονομικών και τις απαντήσεις του ανά αίτημα.
Σας κοινοποιούμε το υπόμνημα που καταθέσαμε στον Αν. Υπουργό Οικονομικών και τις απαντήσεις του ανά αίτημα.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΕΔΗΝ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Η κυβέρνηση διαπραγματεύεται την Αξιολόγηση και τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της κάθε δόσης ή υποδόσης διαρρέοντας τα χειρότερα ως απαιτήσεις των ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ και τελικά συμφωνεί σε ότι ακριβώς προβλέπει ο Νόμος 4336/2015 (ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3).
Αυτό συνέβη με το Νέο Μισθολόγιο το οποίο προβλέπει νέες μειώσεις μισθών στο προσεχές διάστημα. Το ίδιο θα συμβεί στο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης, με την ΠΡΟΤΑΣΗ της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ με την οποία ζητείται να πληρώσουμε εμείς τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων καταλήστευσης των αποθεμάτων των Ασφαλιστικών Ταμείων (κύριας, επικουρικής Ασφάλισης και εφάπαξ), μετατρέποντας τις συντάξεις σε προνοιακά επιδόματα. Το ίδιο συμβαίνει με το ΕΣΥ, το ΕΚΑΒ, την ΠΡΟΝΟΙΑ, τα οποία απαξιώνονται, συρρικνώνονται, ιδιωτικοποιούνται.
Αυτό συνέβη με το Νέο Μισθολόγιο το οποίο προβλέπει νέες μειώσεις μισθών στο προσεχές διάστημα. Το ίδιο θα συμβεί στο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης, με την ΠΡΟΤΑΣΗ της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ με την οποία ζητείται να πληρώσουμε εμείς τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων καταλήστευσης των αποθεμάτων των Ασφαλιστικών Ταμείων (κύριας, επικουρικής Ασφάλισης και εφάπαξ), μετατρέποντας τις συντάξεις σε προνοιακά επιδόματα. Το ίδιο συμβαίνει με το ΕΣΥ, το ΕΚΑΒ, την ΠΡΟΝΟΙΑ, τα οποία απαξιώνονται, συρρικνώνονται, ιδιωτικοποιούνται.
ΥΓΕΙΑ
Με τον προϋπολογισμό του έτους 2016 που εκτελείται συρρικνώνονται περαιτέρω οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας. Εφέτος θα διαμορφωθούν στο 5% του ΑΕΠ (6% του ΑΕΠ προέβλεπε το 2ο Μνημόνιο, 7,5% του ΑΕΠ είναι στις άλλες χώρες της Ευρώπης).
Όταν μειώνονται οι Δημόσιες Δαπάνες την πληρώνουν οι πολίτες. Καλούνται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για αγορά των υπηρεσιών (3,5% του ΑΕΠ θα κλείσει εφέτος η Ιδιωτική δαπάνη Υγείας).
Επιβεβαιώνεται η εικονική πραγματικότητα που μεταφέρουν οι Υπουργοί της Υγείας, για αύξηση της χρηματοδότησης του ΕΣΥ εφέτος.
Τα Νοσοκομεία λειτουργούν σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης (black out). Οφείλουν στους προμηθευτές πάνω από 2δις ευρώ. Με στοιχεία του ΓΛΚ οφείλουν 1,3δις ευρώ. Αδυνατούν να προμηθευτούν υλικά και φάρμακα. Κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.
Στον Προϋπολογισμό σελ.15 κωδικός 2325 προκύπτει ότι η επιχορήγηση για το έτος 2016 σε φορείς παροχής Υπηρεσιών Υγείας για εξόφληση υποχρεώσεων προς τρίτους (Νοσοκομεία – ΥΠΕ – ΠΕΔΥ) είναι 1,156 δις ευρώ. Τα Νοσοκομεία εφέτος επιβαρύνονται επιπλέον με το κόστος χορήγησης των ακριβών φαρμάκων, που το έτος 2015 χορηγούνταν από τον ΕΟΠΥΥ.
Στον συνοπτικό πίνακα, αλλά και στον επιμερισμό των δαπανών δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Στον κωδικό 2326 σελ.15 προβλέπεται μηδενική επιχορήγηση για την εξόφληση υποχρεώσεων παρελθόντων ετών.
Στον κωδικό 2323 σελ.15 «επιχορήγηση σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα για δαπάνες Νοσοκομειακής περίθαλψης οικονομικά αδυνάτων, προβλέπονται 1,265εκ. ευρώ. Δηλαδή 10.000 ευρώ ανά Νοσοκομείο για να καλύψουν τη ζήτηση σε υγειονομικές υπηρεσίες 2,5 εκ. ανασφάλιστων πολιτών (έμμεσα ή άμεσα). Τώρα μάλιστα που αυξάνεται η ζήτηση σε όλες τις υγειονομικές μονάδες με τους πρόσφυγες.
Η επιχορήγηση στον ΕΟΠΥΥ είναι 525εκ. ευρώ, (σελ. 15, κωδ. 2365) όσα και πέρυσι. Υπολείπεται 500εκ. ευρώ από τα προβλεπόμενα στο συστατικό Νόμο (0,6% του ΑΕΠ). Εξαιτίας αυτού η Πρωτοβάθμια Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη αγοράζεται από τις τσέπες των πολιτών.
Το Δίκτυο Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης επιχορηγείται με 373 εκατ. ευρώ σελ. 23 κωδικός 260. Ίδιο ποσό με πέρυσι αν και το έτος 2015 εξυπηρετήθηκαν από τα Νοσοκομεία σε υλικά και φάρμακα. Στον κωδικό 2325 σελ. 23 η επιχορήγηση στους φορείς Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης είναι 92 εκατ. ευρώ. Θα συνεχίσουν εφέτος να εμφανίζουν σημαντικές ελλείψεις στη λειτουργία τους. Παράλληλα θα συνεχισθεί η συρρίκνωση – κατάργηση Μονάδων (ΜΟΝΑΔΩΝ 3).
Η επιχορήγηση για λειτουργικές δαπάνες του ΕΚΑΒ είναι 18.665.000 θα συνεχίζουν εφέτος να είναι ακινητοποιημένα Ασθενοφόρα, λόγω βλαβών.
Οι Υπουργοί της Υγείας εξαγγέλλουν συνεχώς προσλήψεις προσωπικού. Ο απολογισμός έως τώρα είναι ΜΗΔΕΝ χωρίς αντίκρισμα. Χωρίς αντίκρισμα οι συνεχείς δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού και των Υπουργών της Υγείας.
Στη σελ.10 του Προϋπολογισμού προσδιορίζονται οι Αμοιβές της μισθοδοσίας του προσωπικού για το έτος 2016. Είναι 1.666.639.000. Στον προϋπολογισμό του έτους 2015 ήταν 1.705.300.000. Δηλαδή 38 εκατομμύρια λιγότερα εφέτος από πέρυσι αν και υποτίθεται θα πάρουμε αυξήσεις με το Νέο Μισθολόγιο. Πώς θα γίνουν νέες προσλήψεις; Στον κωδικό 5113 (σελ. 33) για Δαπάνες Πλήρωσης Θέσεων Προσωπικού προβλέπεται ΜΗΔΕΝ.
Η ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΦΕΚ 183/30-12-2015) δυσκολεύει επίσης τις προσλήψεις στα Νοσοκομεία.
Με τον Ν.4368/2016 επιδιώκεται η Αυτοχρηματοδότηση του συστήματος με την εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των ιδιωτών, των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων. Για πρώτη φορά στο σύστημα εντάσσεται Νοσοκομείο Ανώνυμη Εταιρεία (Νοσοκομείο Θηρών).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Πράγματι οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας είναι πολύ χαμηλές επειδή εφαρμόζουμε το 3ο Μνημόνιο.
Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω τώρα για την κατανομή του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας. Πράγματι όπως λέτε βλέπω λιγότερη δαπάνη για τα Νοσοκομεία και 38εκ.ευρώ λιγότερα για την μισθοδοσία του προσωπικού σε σχέση με πέρυσι, αλλά το Υπουργείο Υγείας θα κάνει προσλήψεις που θα επιχορηγηθούν από τον Προϋπολογισμό του ή από Κοινοτικά Προγράμματα. (επικουρικό, ΚΕΕΛΠΝΟ, 5μηνα κ.α.). Θα απαντήσω με υπόμνημα.
ΣΧΟΛΙΟ: Δεν ήταν σε θέση να αιτιολογήσει την αόριστη απάντησή του για αύξηση των Δαπανών Υγείας εφέτος (300 εκατ. ευρώ) και ότι θα προσληφθεί μόνιμο προσωπικό πέραν των 950, αφού αποδείξαμε ότι ο προϋπολογισμός του 2016 που εκτελείται είναι συγκεκριμένος και ελλειμματικός για την κάλυψη των αναγκών των Νοσοκομείων, των Πρωτοβάθμιων Μονάδων και του ΕΚΑΒ.
Πράγματι οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας είναι πολύ χαμηλές επειδή εφαρμόζουμε το 3ο Μνημόνιο.
Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω τώρα για την κατανομή του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας. Πράγματι όπως λέτε βλέπω λιγότερη δαπάνη για τα Νοσοκομεία και 38εκ.ευρώ λιγότερα για την μισθοδοσία του προσωπικού σε σχέση με πέρυσι, αλλά το Υπουργείο Υγείας θα κάνει προσλήψεις που θα επιχορηγηθούν από τον Προϋπολογισμό του ή από Κοινοτικά Προγράμματα. (επικουρικό, ΚΕΕΛΠΝΟ, 5μηνα κ.α.). Θα απαντήσω με υπόμνημα.
ΣΧΟΛΙΟ: Δεν ήταν σε θέση να αιτιολογήσει την αόριστη απάντησή του για αύξηση των Δαπανών Υγείας εφέτος (300 εκατ. ευρώ) και ότι θα προσληφθεί μόνιμο προσωπικό πέραν των 950, αφού αποδείξαμε ότι ο προϋπολογισμός του 2016 που εκτελείται είναι συγκεκριμένος και ελλειμματικός για την κάλυψη των αναγκών των Νοσοκομείων, των Πρωτοβάθμιων Μονάδων και του ΕΚΑΒ.
ΠΡΟΝΟΙΑ
Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 (ν.4336/2015), στο κεφάλαιο 2.5.3 Κοινωνική Προστασία Σελίδα 1023, προβλέπει «εξοικονόμηση ½% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση, η οποία θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τον επανασχεδιασμό ενός στοχοθετημένου συστήματος Πρόνοιας, συμπεριλαμβανομένης της δημοσιονομικά ουδέτερης Εθνικής εφαρμογής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος».
Βρισκόμαστε επίσης αντιμέτωποι με περαιτέρω συρρίκνωση του Δημόσιου Συστήματος Πρόνοιας για εξοικονόμηση των 900 εκ. ευρώ, σε ετήσια βάση αρχής γενομένης από το τρέχον έτος. Προ των πυλών είναι νέες καταργήσεις, συγχωνεύσεις Μονάδων. Μέσω της διαρκούς κινητικότητας που προβλέπει το Μνημόνιο 3 στο Κεφάλαιο Δημόσια Διοίκηση, θα επιχειρηθούν νέες μετακινήσεις προσωπικού σε μεγάλες αποστάσεις, οι οποίες είναι οικονομική και οικογενειακή καταστροφή για τους Προνοιακούς Υπαλλήλους.
Οι Μονάδες της Πρόνοιας προσφέρουν ανεκτίμητες υπηρεσίες σε αντίξοες συνθήκες. Αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις προσωπικού και λαμβάνουν λειψή Κρατική Χρηματοδότηση.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Οι περικοπές ½% του ΑΕΠ αφορούν άλλους τομείς και όχι τις Προνοιακές Μονάδες. Έχουμε εξασφαλίσει την χρηματοδότηση των μονάδων.
ΣΧΟΛΙΟ: Ασαφείς απαντήσεις που δεν ήταν σε θέση να αποδείξει με στοιχεία. Δεν εξασφαλίζεται η λειτουργία των Μονάδων, η επαρκής χρηματοδότηση και στελέχωση του συστήματος. Δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν νέες απαραίτητες Μονάδες Πρόνοιας (αντιθέτως πάμε σε νέες καταργήσεις).
Οι περικοπές ½% του ΑΕΠ αφορούν άλλους τομείς και όχι τις Προνοιακές Μονάδες. Έχουμε εξασφαλίσει την χρηματοδότηση των μονάδων.
ΣΧΟΛΙΟ: Ασαφείς απαντήσεις που δεν ήταν σε θέση να αποδείξει με στοιχεία. Δεν εξασφαλίζεται η λειτουργία των Μονάδων, η επαρκής χρηματοδότηση και στελέχωση του συστήματος. Δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν νέες απαραίτητες Μονάδες Πρόνοιας (αντιθέτως πάμε σε νέες καταργήσεις).
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 προέβλεπε την σύσταση Νέου Μισθολογίου από 1/1/2016 με ουδέτερο Δημοσιονομικό αποτέλεσμα και σταδιακά κατά τη διάρκεια του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ η μισθολογική δαπάνη να είναι μειούμενη σε ποσοστό του ΑΕΠ .
Σε συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής την Άνοιξη του 2015 με τον τότε Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κο Κατρούγκαλο, δεσμεύτηκε ότι από 1/1/2016 θα ξεπαγώσει η Βαθμολογική και ως εκ τούτω η Μισθολογική προαγωγή των υπαλλήλων (Ν. 4024/2011) χωρίς ποσοστώσεις.
Αντί αυτού η κυβέρνηση ψήφισε το Ν. 4354/2015 που υπακούει στις ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ.
Χορηγούνται οριακές αυξήσεις στους υπαλλήλους με λίγα χρόνια προϋπηρεσίας, οι οποίες θα χορηγούνται σε ισόποσες δόσεις τεσσάρων ετών. Στους υπαλλήλους με περισσότερα έτη προϋπηρεσίας μειώνεται ο βασικός μισθός τον οποίο διατηρούν ως προσωπική Διαφορά.
Η προσωπική Διαφορά συμψηφίζεται με τις όποιες αυξήσεις στο μέλλον και είναι ευάλωτη προς περικοπή σε νέες μισθολογικές παρεμβάσεις (προβλέπονται από το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3).
Τα δύο έτη (1/1/2016 έως 31/12/2017) εξαφανίζονται από τη μισθολογική εξέλιξη και επειδή το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ αναμένεται να παραταθεί μετά την 1/1/2018, τα δύο έτη αναμένεται να γίνουν περισσότερα. Έτσι σε όλο το μισθολογικό υπηρεσιακό βίο οι υπάλληλοι ΤΕ, ΠΕ χάνουν ένα μισθολογικό κλιμάκιο και οι ΔΕ, ΥΕ ¾ του μισθολογικού κλιμακίου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Εξασφαλίσαμε τους μισθούς που καταβάλλονται. Πράγματι παγώνει η μισθολογική εξέλιξη για τα δύο επόμενα έτη και εξαφανίζονται από την μισθολογική εξέλιξη τα δύο έτη 2016, 2017. Όμως σε αυτό το Μισθολόγιο που ψηφήσαμε συμφώνησε η ΤΡΟΪΚΑ.
Δεν θα υπάρξει αναπλήρωση των απωλειών και δεν θα υπάρξουν νέες περικοπές μισθών.
Εξασφαλίσαμε τους μισθούς που καταβάλλονται. Πράγματι παγώνει η μισθολογική εξέλιξη για τα δύο επόμενα έτη και εξαφανίζονται από την μισθολογική εξέλιξη τα δύο έτη 2016, 2017. Όμως σε αυτό το Μισθολόγιο που ψηφήσαμε συμφώνησε η ΤΡΟΪΚΑ.
Δεν θα υπάρξει αναπλήρωση των απωλειών και δεν θα υπάρξουν νέες περικοπές μισθών.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας βαίνει προς κατάργηση αφού θα συνδεθεί η χορήγησή του (έως 31/12/2017) με τις βέλτιστες πρακτικές των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στις άλλες χώρες δεν χορηγείται το εν λόγω Επίδομα, αλλά λαμβάνονται μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας και πολύ υψηλότεροι βασικοί μισθοί. Ξεκίνησε ήδη η περικοπή του καθ’ ότι δεν χορηγείται σε άδειες πέραν των κανονικών και έξι ημερών αναρρωτικής κατ’ έτος.
Οι περικοπές αναστάλθηκαν με σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Υγείας προς τους Διοικητές των ΥΠΕ, αλλά για να λυθεί το ζήτημα απαιτείται Νομοθετική ρύθμιση.
Με απαντήσεις του ΓΛΚ σε αίολα ερωτήματα Διοικήσεων εξαιρέθηκαν της χορήγησης ή έγινε περικοπή του επιδόματος σε υπαλλήλους που εργάζονται αποδεδειγμένα σε Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
Επανειλημμένως ζητήσαμε την επέκταση του επιδόματος και σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων (υπάλληλοι που ανήκουν στην Ιατρική Υπηρεσία).
Ταυτόχρονα το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας θα πρέπει να υπολογίζεται στο Συντάξιμο Μισθό, χωρίς να επιβαρύνονται οι εργαζόμενοι με την ασφαλιστική εισφορά.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Θα συνεχίσει να καταβάλλεται χωρίς ημερομηνία λήξης. Ετοιμάσαμε τροπολογία που είναι προς διαβούλευση στους θεσμούς, προκειμένου να μην περικόπτεται το επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας, στις άδειες πέραν της κανονικής και έξι ημερών αναρρωτικής. Θα χορηγείται σε όλους τους χώρους όπως προβλεπόταν στο Ν. 4024/11. Θα περικόπτεται μόνο στις συνδικαλιστικές άδειες. Θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση το μήνα Μάρτιο.
Να στείλετε τις απαντήσεις που έλαβαν τα Νοσοκομεία από το ΓΛΚ για περικοπή του επιδόματος σε δικαιούχους να τις εξετάσουμε.
Η επέκταση του επιδόματος και σε άλλους εργαζομένους θα συζητηθεί με τον Υπουργό Υγείας και την ΠΟΕΔΗΝ. Εξάλλου είναι ανοικτή η διαδικασία επανακαθορισμού του Επιδόματος (ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 που προβλέπει την περικοπή του). Ο υπολογισμός του επιδόματος στις συντάξεις είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.
Θα συνεχίσει να καταβάλλεται χωρίς ημερομηνία λήξης. Ετοιμάσαμε τροπολογία που είναι προς διαβούλευση στους θεσμούς, προκειμένου να μην περικόπτεται το επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας, στις άδειες πέραν της κανονικής και έξι ημερών αναρρωτικής. Θα χορηγείται σε όλους τους χώρους όπως προβλεπόταν στο Ν. 4024/11. Θα περικόπτεται μόνο στις συνδικαλιστικές άδειες. Θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση το μήνα Μάρτιο.
Να στείλετε τις απαντήσεις που έλαβαν τα Νοσοκομεία από το ΓΛΚ για περικοπή του επιδόματος σε δικαιούχους να τις εξετάσουμε.
Η επέκταση του επιδόματος και σε άλλους εργαζομένους θα συζητηθεί με τον Υπουργό Υγείας και την ΠΟΕΔΗΝ. Εξάλλου είναι ανοικτή η διαδικασία επανακαθορισμού του Επιδόματος (ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 που προβλέπει την περικοπή του). Ο υπολογισμός του επιδόματος στις συντάξεις είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΩΝ - ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
Το Επίδομα Προβληματικών και Παραμεθόριων Περιοχών επίσης βαίνει προς κατάργηση, καθ’ ότι θα επανακαθορισθούν εκ νέου οι δικαιούχες περιοχές έως τέλους του Μάρτη 2016. Το Επίδομα των προβληματικών περιοχών καταργείται μετά τον Μάρτη 2016;
Στο Σχέδιο Νόμου καθορίζονταν οι περιοχές που απέχουν έως 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα. Αυτό εάν επιβεβαιωθεί ουσιαστικά σημαίνει περικοπή.
Με τις απαντήσεις του Αναπληρωτή Υπουργού κο Βερναδάκη σε ερωτήσεις Βουλευτών που κατέθεσαν στη Βουλή μένει ανοικτό το ζήτημα της κατάργησης.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Πράγματι ξεκίνησε η κουβέντα με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για επανακαθορισμό των περιοχών που δικαιούνται το επίδομα, προκειμένου να τροποποιήσουμε το νόμο έως τέλος του Μάρτη 2016. Εξετάζουμε να αντικαταστήσουμε το εν λόγω επίδομα, με το ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ από το οποίο κάποιοι θα βγουν ωφελημένοι και κάποιοι χαμένοι.
Πράγματι ξεκίνησε η κουβέντα με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για επανακαθορισμό των περιοχών που δικαιούνται το επίδομα, προκειμένου να τροποποιήσουμε το νόμο έως τέλος του Μάρτη 2016. Εξετάζουμε να αντικαταστήσουμε το εν λόγω επίδομα, με το ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ από το οποίο κάποιοι θα βγουν ωφελημένοι και κάποιοι χαμένοι.
ΜΕΙΩΣΗ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μειώθηκε η αποζημίωση της νυκτερινής απασχόλησης προς συμπλήρωση του ωραρίου 20%, η οποία βαίνει μειούμενη καθ’ όλη τη διάρκεια των ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ (Ν. 4024/2011, Ν. 4354/2015). Μεθοδεύεται η σταδιακή κατάργησή της.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Ετοιμάσαμε τροπολογία για αύξηση της νυκτερινής εργασίας προς συμπλήρωση του ωραρίου. Θα περιλαμβάνει ότι προβλέπεται στο ν.4024/2011. Την αποστείλαμε στους θεσμούς για διαβούλευση και το μήνα Μάρτη θα την καταθέσουμε στη Βουλή προς ψήφιση.
Ετοιμάσαμε τροπολογία για αύξηση της νυκτερινής εργασίας προς συμπλήρωση του ωραρίου. Θα περιλαμβάνει ότι προβλέπεται στο ν.4024/2011. Την αποστείλαμε στους θεσμούς για διαβούλευση και το μήνα Μάρτη θα την καταθέσουμε στη Βουλή προς ψήφιση.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ
Το Επίδομα Ευθύνης των τμημάτων της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, παρ’ ότι με τις κινητοποιήσεις γλιτώσαμε τα χειρότερα (αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να μειωθεί στα 150 ευρώ), συνεχίζει να είναι 40 ευρώ μειωμένο σε σχέση με το Επίδομα Ευθύνης των άλλων τμημάτων του Δημοσίου (ακόμη και των Νοσοκομείων).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Δώσαμε μάχη να παραμείνει στα 250 ευρώ. Δεν εξετάζουμε την αύξησή του.
Δώσαμε μάχη να παραμείνει στα 250 ευρώ. Δεν εξετάζουμε την αύξησή του.
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Υπάλληλοι που υπηρετούν στην ΔΕ κατηγορία από μετάταξη ή πρόσληψη κατέχουν το προσόν διορισμού ή της μετάταξης με βάση το ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ των Δημοσίων Υπαλλήλων και τις ισχύουσες ειδικές διατάξεις, που είναι η εμπειρία.
Ως εκ τούτου η κατάταξη με το Νέο Μισθολόγιο θα πρέπει να γίνει στην ίδια κατηγορία χωρίς ποινή ετών υπηρεσίας (όπως και γίνεται).
Η φημολογία που αναπτύσσεται για έκδοση εγκυκλίου του ΓΛΚ (ερωτηματολόγιο) με την οποία θα υποβαθμίζονται κατηγορία οι εν λόγω υπάλληλοι, είναι παράνομη καθότι το άρθρο 9 παρ.2 του Ν.4354/2015 αφορά υπαλλήλους ΠΕ και ΤΕ κατηγορίας χωρίς πτυχίο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Που ξέρετε εσείς ότι ετοιμάζουμε εγκύκλιο; Μας απασχολεί. Εξετάζουμε όσα είπατε, τα οποία όπως τα αναπτύξατε είναι σωστά.
Που ξέρετε εσείς ότι ετοιμάζουμε εγκύκλιο; Μας απασχολεί. Εξετάζουμε όσα είπατε, τα οποία όπως τα αναπτύξατε είναι σωστά.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ
Το Μνημόνιο 3 (ν. 4336/2015) προβλέπει στο κεφάλαιο Δημόσια Διοίκηση ότι η μισθολογική δαπάνη του Δημοσίου θα είναι μειούμενη σε ποσοστό του Α.Ε.Π. στη διάρκεια του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ, περιλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της μισθολογικής κατανομής σε ολόκληρο το μισθολογικό φάσμα, σε συνάρτηση με τις επιδόσεις, τις δεξιότητες, τις αρμοδιότητες και τη θέση των υπαλλήλων.
Το νέο σύστημα Αξιολόγησης, θα κατηγοριοποιεί τους υπαλλήλους σε βαθμολογία από το 0 έως 100 ( Άριστα). Για το βαθμό άνω του 90 απαιτείται ειδική αιτιολόγηση από την ειδική επιτροπή αξιολόγησης και ως εκ τούτω εκφεύγει των δυνατοτήτων της συνδικαλιστικής διευθέτησης.
Ποιος λοιπόν με όλα αυτά τα δεδομένα μπορεί να αποκλείσει κανείς ότι στη πορεία, μισθολογική εξέλιξη θα έχουν μόνο οι υπάλληλοι, με βαθμούς 90 έως 100. Εξάλλου το νέο Μισθολόγιο ο (Ν. 4354/2015) στα άρθρα 12, 17 συνδέει την μισθολογική εξέλιξη με την Αξιολόγηση.
Αφού η Κυβέρνηση όπως λέει είναι αθώα η νέα αντιμνημονιακή Αξιολόγηση και δεν συνδέεται με την μισθολογική εξέλιξη, γιατί δεν καταργεί το ν. 4336/2015 (3οΜΝΗΜΟΝΙΟ), όπως επίσης τα άρθρα 12, 17 του ν.4354/2015 στα σημεία που συνδέει τη κατανομή της μισθολογικής δαπάνης σε συνάρτηση με την επίδοση και τις δεξιότητες;
Δεν θα δεχθούμε την Αξιολόγηση. Θα κηρύξουμε Απεργία – Αποχή.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Πράγματι υπάρχει σύνδεση του μισθού με την Αξιολόγηση. Προσπαθήσαμε να την καταστήσουμε όσο το δυνατόν ήπια. Όσο τουλάχιστον μας επέτρεψαν οι δανειστές.
Πράγματι υπάρχει σύνδεση του μισθού με την Αξιολόγηση. Προσπαθήσαμε να την καταστήσουμε όσο το δυνατόν ήπια. Όσο τουλάχιστον μας επέτρεψαν οι δανειστές.
ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Με τον Ν.4369/2016 άρθρο 26 αναγνωρίζονται βαθμολογικά έως επτά (7) έτη που έχουν διανυθεί πριν από το διορισμό, εκτός δημόσιου τομέα σε συναφές αντικείμενο.
Απαιτείται η έκδοση ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ. Όμως τα έτη αυτά θα πρέπει να υπολογίζονται και για την μισθολογική εξέλιξη (Ν.4354/2016 άρθρα 9,11). Σχετική έκδοση ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ προέβλεπε και ο Ν.4024/2011 για την βαθμολογική και την μισθολογική αναγνώριση έως επτά (7) ετών από τον ιδιωτικό τομέα και δεν εκδόθηκε ποτέ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Συμφωνούμε με τα επιχειρήματα που θέτετε. Θα το δούμε σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όσο μας το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές συνθήκες και το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3.
Συμφωνούμε με τα επιχειρήματα που θέτετε. Θα το δούμε σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όσο μας το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές συνθήκες και το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Διαχρονικά οι κυβερνήσεις με τις ασκούμενες πολιτικές καταλήστευσαν τα αποθεματικά των ταμείων Κύριας και Επικουρικής Ασφάλισης.
Πριν τα ΜΝΗΜΟΝΙΑ το κράτος αναγνώριζε τις διαχρονικές ευθύνες του και διασφάλιζε με την κρατική χρηματοδότηση τις παροχές του Ασφαλιστικού Συστήματος.
Η Κρατική Χρηματοδότηση το έτος 2009 ήταν 22 δις, το έτος 2012 16 δις, το έτος 2015 8 δις και με το 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ εξανεμίζεται (πρόταση ΣΟΦΩΝ).
Η κυβέρνηση γράφει στα παλαιά της τα παπούτσια το ΣΥΝΤΑΓΜΑ της ΧΩΡΑΣ με τις προωθούμενες αλλαγές. Αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης των υπαλλήλων με θεμελιωμένα δικαιώματα (Ν. 4336/2015 και Ν. 4337/2015 ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3).
Με το προωθούμενο σχέδιο της κυβέρνησης αλλάζει ο τρόπος αναπλήρωσης των συντάξεων σε ασφαλιστικά έτη που έχουν διανυθεί πριν τη ψήφιση της σχετικής παρέμβασης αν και είναι προδήλως ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Η βασική σύνταξη αν και το κομμάτι της σύνταξης (Ν. 3865/2010) αντικαθίσταται με την Εθνική Σύνταξη (πρόταση της κυβέρνησης), η οποία μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την ΤΡΟΪΚΑ, θα χορηγείται με προϋποθέσεις.
Η αναλογική σύνταξη μετατρέπεται σε Προνοιακό Επίδομα με αναπλήρωση κοντά στο 35%. Η Επικουρική Σύνταξη μειώνεται δραστικά αφενός με τη ρήτρα βιωσιμότητας και αφετέρου από τον συντάξιμο μισθό που θα καθορίζει το μέρισμα και θα είναι 45% του μέσου όρου των καταβαλλόμενων αποδοχών σε όλο τον εργασιακό και ασφαλιστικό βίο.
Αντίστοιχη μείωση θα γίνει στο εφάπαξ αφού ο συντάξιμος μισθός μειώνεται στο 70%.
Είναι σαφές λοιπόν ότι Κύριες και Επικουρικές συντάξεις μετατρέπονται σε συντάξεις πείνας. ΤΑ ΕΦΑΠΑΞ θα υποστούν νέες μεγάλες περικοπές.
Το Μετοχικό πετσοκόβει τα μερίσματα με αποφάσεις της Διοίκησής του.
Το Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης μετατρέπεται σε κεφαλαιοποιητικό, ανταγωνιστικό, ανταποδοτικό.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΣΡΣΗ
ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Διεκδικούμε την ένταξή μας στα ΒΑΕ με βάση την πρόταση που καταθέσαμε. ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΥΜΕ για την ένταξη μας στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ του ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, πέραν των κινητοποιήσεων που προγραμματίζουμε.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Θα προχωρήσουμε την Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση. Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου. Δεν είναι αρμοδιότητα του δικού μου Υπουργείου. Είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.
Θα προχωρήσουμε την Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση. Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου. Δεν είναι αρμοδιότητα του δικού μου Υπουργείου. Είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.
ΧΡΟΝΟΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ο χρόνος της πρακτικής άσκησης των Επαγγελματιών Υγείας θα πρέπει να θεωρείται συντάξιμος, χωρίς εξαγορά, αφού προσφέρουν πραγματική εργασία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Αρμοδιότητα Υπουργείου Εργασίας.
Αρμοδιότητα Υπουργείου Εργασίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΑ ΒΑΕ
Με Υπουργική Απόφαση αρ.φύλλου 10221/014 26816/929 «Βαριές και Ανθυγιεινές Εργασίες» του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ΦΕΚ2778/2.12.2011, καθορίστηκαν οι Βαριές και Ανθυγιεινές Εργασίες με τις έναντι αυτών ειδικότητες.
Με τις υπ.αριθμ. αποφάσεις Φ80000/6840/383/3-5-2011 του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, συστήθηκε και συγκροτήθηκε «Διαρκής Επιτροπή Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων» στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, (δεν λειτουργεί πια).
Η ΠΟΕΔΗΝ κλήθηκε και κατέθεσε τις προτάσεις της. Διαφώνησε στη πρόταση της επιτροπής, επειδή δεν συμπεριλήφθησαν Επαγγέλματα που αποδεδειγμένα από επιδημιολογικές και επιστημονικές μελέτες, ανήκουν στα ΒΑΕ (πχ επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας που ανήκουν στην Ιατρική Υπηρεσία, στην Τεχνική Υπηρεσία κ.α.).
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ
Στους Δημοσίους Υπαλλήλους που εργάζονται σε Επαγγέλματα που χαρακτηρίστηκαν Βαρέα και Ανθυγιεινά με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση, χορηγείται το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας του Ν.4024/2011 άρθρο 15 (Ενιαίο μισθολόγιο), όπως καθορίστηκε στην Κοινή Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ 465/24.2.2012.
Σύμφωνα με το Ν.3865/2010 οι νεοδιοριζόμενοι στο Δημόσιο από 1-1-2011, εντάσσονται στον ασφαλιστικό φορέα του ΙΚΑ. Ως εκ τούτω οι Υγειονομικοί και Προνοιακοί υπάλληλοι που εργάζονται στα εν λόγω επαγγέλματα δικαιούνται σύνταξη με βάση τις διατάξεις των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.
Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης καθορίζονται με τις διατάξεις των Νόμων 3863/2011 και 4093/2012.
Με 15 έτη ασφάλισης εκ των οποίων 12 έτη στα ΒΑΕ και εξ αυτών 3,3 έτη την τελευταία 13ετία από την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας ή την αίτηση συνταξιοδότησης, δικαιούνται σύνταξη 62 ετών.
Ταυτόχρονα με τους Ν.3863/2010 και 4093/2012 στους εργαζόμενους στα ΒΑΕ ισχύουν τα μεταβατικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με 35ετία (δικαίωμα συνταξιοδότησης 55 έως 62 ετών, ανάλογα με το έτος θεμελίωσης 2010 έως 2015). Σας παραθέτουμε τους σχετικού πίνακες.
Επίσης ίδιες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης έχουν εργαζόμενοι στις Δημόσιες Μονάδες Υγείας και Πρόνοιας που έχουν διατηρήσει με ειδικές διατάξεις ασφαλιστικό φορέα το ΙΚΑ.
Με το Ν.3660/2008 ΦΕΚ 78/7.5.2008 σε συνδυασμό με το Ν.3865/2010 άρθρο 6 παρ.8 καθορίστηκαν συνταξιοδοτικά θέματα των εργαζομένων στους ΟΤΑ. Όσοι εργάζονται σε Επαγγέλματα Βαρέα και Ανθυγιεινά, με 15 έτη υπηρεσίας, εκ των οποίων 12 έτη αποκλειστικά στα εν λόγω επαγγέλματα, εκ των οποίων τα 3 έτη τουλάχιστον τα τελευταία δεκατρία (13) έτη πριν την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, δικαιούνται σύνταξη 58 ετών οι άνδρες και οι γυναίκες 53 ετών που σταδιακά ανέβηκε στο 58ο έτος (2011 54ετών, 2012 56 ετών, 2013 58 ετών, εξομοίωση με τους άνδρες).
Με τους Ν. 4336/2015, 4337/2015, τις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκυκλίους οι ενταγμένοι εργαζόμενοι στα ΒΑΕ εξαιρέθηκαν από τις δυσμενείς συνταξιοδοτικές αλλαγές (αυξήσεις ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης).
Ως εκ τούτω ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ την συνταξιοδοτική ΕΝΤΑΞΗ στα ΒΑΕ των Υγειονομικών και Προνοιακών υπαλλήλων που υπηρετούν στα ΒΑΕ τα οποία προσδιορίζονται στην Υπουργική Απόφαση και είναι αποκλεισμένοι επειδή διαθέτουν ασφαλιστικό φορέα το Δημόσιο.
Ταυτόχρονα ο χρόνος που έχει διανυθεί στα εν λόγω Επαγγέλματα επιβάλλεται να θεωρείται ως συντάξιμος χρόνος στα ΒΑΕ, χωρίς προϋποθέσεις και επιβαρύνσεις.
Διεκδικούμε την ένταξή στα ΒΑΕ, καθότι είναι αδύνατον οι εργαζόμενοι στη Δημόσια Υγεία και Πρόνοια στα εν λόγω επαγγέλματα, να παρέχουν ασφαλείς υπηρεσίες σε ηλικία άνω των 58 ετών, όπως διαμορφώθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με τους Ν.4336/2015, 4337/2015.
Εργαζόμαστε σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης και δικαιούμαστε ίση μεταχείριση όπως καθορίζει το Σύνταγμα της Χώρας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Το αίτημα είναι δίκαιο. Πράγματι δεν καλύπτει ο Ν.3865/2011 αφού δεν σας συμφέρει να ενταχθείτε στο ΙΚΑ, σύμφωνα με την επιχειρηματολογία που αναπτύξαμε. Η εξέταση του αιτήματος είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας. Επέμενε σε σχετική επισήμανσή μας παρ’ ότι το ΓΛΚ που χορηγεί τις δικές μας συντάξεις είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.
ΣΧΟΛΙΟ: Η κυβέρνηση θέλει να μετακυλήσει το αίτημα μετά την ψήφιση της Αντιασφαλιστικής Μεταρρύθμισης που ενοποιεί τα Ταμεία προκειμένου να προχωρήσει σε ρύθμιση που δεν θα συμφέρει. Έχει αντιληφθεί ότι δεν την παίρνει να κοροϊδεύει με τη δυνατότητα ένταξή μας στο ΙΚΑ, αφού αποδείξαμε ότι δεν μας συμφέρει (συγκεκριμένα έτη ασφάλισης στα ΒΑΕ, διαδοχική ασφάλιση κ.λ.π.)
Διεκδικούμε την ένταξη εδώ και τώρα στα ΒΑΕ. Όλα τα διανυθέντα έως τώρα ασφαλιστικά έτη να θεωρούνται ότι διανύθηκαν στα ΒΑΕ, χωρίς καμία επιβάρυνση.
Το αίτημα είναι δίκαιο. Πράγματι δεν καλύπτει ο Ν.3865/2011 αφού δεν σας συμφέρει να ενταχθείτε στο ΙΚΑ, σύμφωνα με την επιχειρηματολογία που αναπτύξαμε. Η εξέταση του αιτήματος είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας. Επέμενε σε σχετική επισήμανσή μας παρ’ ότι το ΓΛΚ που χορηγεί τις δικές μας συντάξεις είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.
ΣΧΟΛΙΟ: Η κυβέρνηση θέλει να μετακυλήσει το αίτημα μετά την ψήφιση της Αντιασφαλιστικής Μεταρρύθμισης που ενοποιεί τα Ταμεία προκειμένου να προχωρήσει σε ρύθμιση που δεν θα συμφέρει. Έχει αντιληφθεί ότι δεν την παίρνει να κοροϊδεύει με τη δυνατότητα ένταξή μας στο ΙΚΑ, αφού αποδείξαμε ότι δεν μας συμφέρει (συγκεκριμένα έτη ασφάλισης στα ΒΑΕ, διαδοχική ασφάλιση κ.λ.π.)
Διεκδικούμε την ένταξη εδώ και τώρα στα ΒΑΕ. Όλα τα διανυθέντα έως τώρα ασφαλιστικά έτη να θεωρούνται ότι διανύθηκαν στα ΒΑΕ, χωρίς καμία επιβάρυνση.
ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ
Ρίχνουν τη μπάλα στην εξέδρα.
Κατόπιν τούτων των ασαφών απαντήσεων θα συνεχίσουμε δυναμικά με νέες κινητοποιήσεις, καταλήψεις.
Θα σώσουμε το ΕΣΥ και την Κοινωνική Ασφάλιση.
Θα ενταχθούμε στα ΒΑΕ.
Θα ανακτήσουμε τις απώλειες.
Δεν μας πτοεί η βία και η τρομοκρατία που χρησιμοποιεί σε βάρος μας η κυβέρνηση.
Κατόπιν τούτων των ασαφών απαντήσεων θα συνεχίσουμε δυναμικά με νέες κινητοποιήσεις, καταλήψεις.
Θα σώσουμε το ΕΣΥ και την Κοινωνική Ασφάλιση.
Θα ενταχθούμε στα ΒΑΕ.
Θα ανακτήσουμε τις απώλειες.
Δεν μας πτοεί η βία και η τρομοκρατία που χρησιμοποιεί σε βάρος μας η κυβέρνηση.
Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ