Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

24ωρη Πανελλαδική Απεργία την Τρίτη 3/7/2018 για την Περιφέρεια και 4ωρη Στάση Εργασίας για την Αττική 11πμ.-3μμ της ΠΟΕΔΗΝ


photo: Αρχείο dikaiologitika News



ΑΘΗΝΑ 29/6/2018
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 484
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΡΙΤΗ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
24ωρη ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ & 4ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ 11πμ – 3μμ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 11:30πμ έξω από το Υπουργείο Υγείας
Ψήφισαν Αιφνιδιαστικά Νόμο με τον οποίο
• απολύεται όλο το Συμβασιούχο Προσωπικό παρά τις δεσμεύσεις και τους παλικαρισμούς Πολάκη.
• παρατείνεται πέντε μήνες η ομηρία τους και μάλιστα με διακοπή και νέες συμβάσεις διακόπτοντας έτσι τα δικαιώματα των συμβασιούχων για μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου.
• Χωρίς πριμοδότηση ούτε ενός μορίου ο διαγωνισμός για το συμβασιούχο Προσωπικό.
Ομηρία έως τις Εθνικές Εκλογές και μετά ΑΠΟΛΥΣΗ
Ο Αν. Υπουργός Υγείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παίζει με το επαγγελματικό μέλλον των 12.000 συναδέλφων που εργάζονται στις Μονάδες Υγείας και Πρόνοιας με ελαστικές μορφές απασχόλησης αδιαφορώντας για την λειτουργία των Νοσοκομείων.
Από τους λεονταρισμούς κατά των δικαστών που είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα κατά την συνάντησή μας, φθάσαμε σήμερα στην πλήρη συμμόρφωση στις υποδείξεις των δικαστών και μάλιστα με στρεβλό, δόλιο τρόπο που οδηγεί σε απόλυση όλων.
Ο Αν. Υπουργός Υγείας παρά τις δεσμεύσεις παρατείνει την αγωνία των συμβασιούχων για πέντε μήνες και μετά τους απολύει και βέβαια υπό την αίρεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να δεχθεί την εν λόγω διάταξη και να εγκρίνει τη μισθοδοσία.
Οι Δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν ζήτησαν την απόλυση του συμβασιούχου προσωπικού, αλλά έκριναν ότι με βάση το Σύνταγμα δεν μπορούν να εργάζονται με συνεχείς ανανεωμένες συμβάσεις πέραν του 24μήνου αφού καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Ο Αν. Υπουργός Υγείας αντί να μετατρέψει τις συμβάσεις σε αορίστου χρόνου του επικουρικού και πρώην εργολαβικού προσωπικού με ταυτόχρονη σύσταση οργανικών θέσεων όπου δεν υπάρχουν τους ΑΠΟΛΥΕΙ ΟΛΟΥΣ.
Με διάταξη που ψήφισε στη Βουλή στο νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Μηχανισμός εφαρμογής, κρατική εποπτεία, γενικοί όροι υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 16, λύονται οι συμβάσεις του Επικουρικού Προσωπικού πλην γιατρών και συνάπτονται νέες συμβάσεις από τους φορείς έως 31-5-2019. Πέντε μήνες παραπάνω αφού οι ισχύουσες συμβάσεις ήταν έως 31.12.2018. Ο Νόμος προβλέπει διαγωνιστική διαδικασία που θα έχει ολοκληρωθεί έως 30/10/2018 για τις θέσεις που υπηρετούσε το Επικουρικό Προσωπικό.
Ο διαγωνισμός διενεργείται από το ΑΣΕΠ σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1994 (Α’ 28).
Η Κυβέρνηση απολύει το Επικουρικό Προσωπικό που εργάζεται σήμερα από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου και μάλιστα αναδρομικά από την κοινοποίηση της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Επαναπροσλαμβάνεται πάλι από τους φορείς με σύμβαση το αργότερο έως 31/5/2019 (καταληκτική ημερομηνία), για να μην εγείρονται δικαιώματα μονιμοποίησης λόγω της απασχόλησης άνω του 24μήνου αφού αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Θα αντικατασταθούν από άλλους που θα προσληφθούν από το διαγωνισμό.
Όταν στη συνάντηση την περασμένη εβδομάδα διατυπώσαμε τη θέση μας για μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, ο κος Πολάκης και ο κος Ξάνθος, αντέτειναν τη θεσμοθέτηση αυξημένης μοριοδότησης στο διαγωνισμό που θα ακολουθήσει, για να έχουν προβάδισμα οι υπηρετούντες.
Τίποτα από όλα αυτά.
Η Διάταξη προβλέπει διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ με το ν. 2190/94 χωρίς καμία επιπλέον μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στις ίδιες θέσεις . Ούτε καν το μοντέλο των συμβασιούχων των Δήμων που κατ’ επανάληψη δεσμεύτηκαν ότι θα θεσμοθετήσουν αν και η ΠΟΕΔΗΝ το απορρίπτει κατηγορηματικά, καθ’ ότι στους ΟΤΑ που χρησιμοποιήθηκε οδήγησε σε απολύσεις σχεδόν όλων των συμβασιούχων και τώρα βρίσκονται με σκηνές στη πλατεία Κλαυθμώνος.
Στο Νόμο 4479/2017 άρθρο 24 που αφορούσε τους συμβασιούχους των ΟΤΑ προέβλεπε Ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία της παραγράφου αυτής, η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, η οποία προβλέπεται στην περίπτωση Β΄ της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (Α΄ 28), εφόσον έχει διανυθεί σε αντίστοιχες θέσεις σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας Ο.Τ.Α. ή νομικών προσώπων αυτών, βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι είκοσι τέσσερις (24) μήνες. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι δεν εφαρμόζονται τα ανώτατα όρια ηλικίας που προβλέπονται σε Υπουργική Απόφαση.
Στα Νοσοκομεία τίποτα!!!
Καμία ειδική πρόβλεψη που να οδηγεί στη μετατροπή των συμβάσεων σε Αορίστου χρόνου.
Στην διάταξη του άρθρου 16 του εν λόγω νόμου δεν αναφέρεται κουβέντα για το πρώην εργολαβικό προσωπικό που βρίσκεται στον αέρα, καθ’ ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο αθροίζει στο 24μηνο απασχόλησης τις Συμβάσεις Έργου και εργασίας. Μάλιστα σε πολλά Νοσοκομεία έχουν πολλούς μήνες απλήρωτοι οι συνάδελφοι πρώην εργολαβικό προσωπικό (πχ Άρτα κ.α.).
Παρ’ ότι ο Αν. Υπουργός Υγείας μας είπε ότι θα περάσει και εκατό νόμους για το πρώην εργολαβικό προσωπικό εάν χρειαστεί κατάπιε τη γλώσσα του για επανασύσταση των οργανικών θέσεων και μονιμοποίηση και του πρώην εργολαβικού προσωπικού.
Για το Επικουρικό ιατρικό προσωπικό ο νόμος κουβέντα. Ο Νόμος οδηγεί σε άμεση διακοπή των συμβάσεων και ΑΠΟΛΥΣΗ.
ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΜΠΟΓΙΑΝΝΙΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ.
Η κυβέρνηση επιδιώκει την παράταση της ομηρίας έως τις Εθνικές Εκλογές, αφαιρώντας ταυτόχρονα δικαιώματα διακόπτοντας τις τωρινές συμβάσεις που παρατείνει τη συνεχή εργασία πέραν του 24μήνου..
Δεν θα τους περάσει.
Την Τρίτη 3/7/2018 προκηρύσσουμε 24ωρη Πανελλαδική Απεργία για την Περιφέρεια και για ην Αττική 4ωρη Στάση Εργασίας 11πμ – 3μμ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 11:30πμ έξω από το Υπουργείο Υγείας.
Τα Περιφερειακά Νοσοκομεία θα οργανώσουν Συγκεντρώσεις έξω από τα γραφεία των Διοικήσεων των Υγειονομικών Περιφερειών.
ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Νέος εξοπλισμός για το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Θεσσαλίας από το ΕΣΠΑ

Νέος εξοπλισμός για το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Θεσσαλίας από το ΕΣΠΑ


Κ. ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ: ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Νέο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό μέσω του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 αποκτά το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας προϋπολογισμού 148.850 ευρώ μετά την έγκριση που έδωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός. Συγκεκριμένα εντάσσεται στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας το έργο «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για το Τ.Ε.Π. του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας».
Δικαιούχος Φορέας είναι το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, και το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικούς πόρους.
Όπως ανέφερε ο κ. Αγοραστός: «Σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα, όπου ο πολίτης στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς τη δημόσια υγεία, τώρα είναι απαραίτητη όσο ποτέ η αναβάθμιση των υπηρεσιών της προς αυτούς. Με το έργο αυτό ενισχύουμε το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών ώστε να παρέχεται φροντίδα υψηλού επιπέδου, μέσω ορθής διαγνωστικής και θεραπευτικής επείγουσας ιατρικής περίθαλψης. Επιθυμούμε το σύστημα δημόσιας υγείας στη Θεσσαλία να συνεχίσει να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους πολίτες».
Το έργο αφορά σε προμήθεια Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού για την κάλυψη των αναγκών του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, όπως αυτό θα λειτουργεί στο πλαίσιο της Κλινικής Επείγουσας Ιατρικής. Ο αιτούμενος εξοπλισμός θα χρησιμοποιηθεί παράλληλα με τον ήδη υπάρχοντα προκειμένου να υποστηρίξει τις νέες ανάγκες που επιφέρει η νέα διαδικασία λειτουργίας της Κλινικής Επείγουσας Ιατρικής. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει: τρεις ογκομετρικές αντλίες μέτρησης, δύο απινιδωτές με μόνιτορ και βηματοδότη, δύο φορητούς αναπνευστήρες, δύο δωδεκακάναλους ηλεκτροκαρδιογράφους, τέσσερα μόνιτορ παρακολούθησης ζωτικών παραμέτρων με οθόνη 12'', μία συσκευή θέρμανσης αίματος και υγρών, δύο συστήματα διεγχειρητικής θέρμανσης-ψύξης ασθενών, ένα φορητό υπερηχοτομογράφο, ένα φορητό μόνιτορ παρακολούθησης, τρία τροχήλατα καθίσματα μεταφοράς ασθενούς, ένα σύστημα ενδοοστικής χορήγησης υγρών (παιδιατρική), ένα πλυντήριο σκωραμίδων, δύο συσκευές Bipap, ένα λαρυγγοσκόπιο ψυχρού φωτισμού, δύο τροχήλατα επειγόντων περιστατικών και ένα αναπνευστήρα ΜΕΘ.
Το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου διαθέτει τους απαραίτητους χώρους και το εξειδικευμένο προσωπικό για τη λειτουργία των μηχανημάτων, καθώς ο υπό προμήθεια εξοπλισμός θα πλαισιώσει ήδη υπάρχοντα εξοπλισμό που χρησιμοποιείται σε ένα τέτοιου είδους τμήμα. Δεδομένου ότι ο εξοπλισμός είναι ως επί το πλείστον φορητός, δεν απαιτούνται κάποιες εργασίες διαμόρφωσης χώρων. Το έργο αποσκοπεί στη βελτίωση παροχής υπηρεσιών υγείας στον πληθυσμό της Θεσσαλίας (732.762), μέσω της βελτίωσης του έργου του τμήματος Επειγόντων Περιστατικών του Π.Γ.Ν. Λάρισας και του έργου της Κλινικής Επείγουσας Ιατρικής εν γένει, τόσο όσον αφορά στη βέλτιστη αντιμετώπιση των περιστατικών που προσέρχονται στο τμήμα όσο και στη ροή εργασίας. Επιπλέον, η βέλτιστη αντιμετώπιση των περιστατικών στο ΤΕΠ διευκολύνει το έργο των υπόλοιπων κλινικών και τμημάτων του Νοσοκομείου, καθώς η πλήρης αντιμετώπιση του περιστατικού με χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού μπορεί να αποτρέψει τη νοσηλεία του ασθενή σε άλλες κλινικές του Νοσοκομείου. Ο πολίτης που θα προσέλθει στο ΤΕΠ του Νοσοκομείου μπορεί είτε να λάβει άμεσα εξιτήριο ή να νοσηλευθεί στο Τμήμα Ημερήσιας Νοσηλείας προκειμένου να αξιολογηθεί η πορεία της υγείας του και είτε να λάβει εξιτήριο ή να εισαχθεί σε άλλη κλινική αν αυτό είναι απαραίτητο.

http://www.eleftheria.gr

«Αθεράπευτος» κλέφτης παρίστανε τον ασθενή


ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΛΕΨΕΙ ΜΟΝΙΤΟΡ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ


«Αθεράπευτος» κλέφτης παρίστανε τον ασθενή

Τον ασθενή παρίστανε 47χρονος που, προχθές βράδυ, απευθύνθηκε στους γιατρούς του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας (ΠΠΓΝΛ) αλλά στην πραγματικότητα αποδείχθηκε… «αθεράπευτος» κλέφτης.
Με τον 47χρονο Λαρισαίο να συλλαμβάνεται τελικά καθώς, προτού «εξετασθεί» από τους γιατρούς, είχε καταφέρει να κλέψει ιατρικό εξοπλισμό (ένα μόνιτορ) η αξία του οποίου ξεπερνά τις 2.600 ευρώ.
Ο 47χρονος που σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», έχει απασχολήσει ξανά τις διωκτικές αρχές για ανάλογες υποθέσεις, προκειμένου να κλέψει έστω και εξοπλισμό, πήγε αργά προχθές βράδυ στα Επείγοντα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και παριστάνοντας τον ασθενή, ζήτησε την παροχή των πρώτων βοηθειών.
Εκμεταλλευόμενος πρόσκαιρα τον φόρτο εργασίας του προσωπικού των ΤΕΠ, λόγω της γενικής εφημερίας του νοσοκομείου, κατάφερε – σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. - να αφαιρέσει ιατρικό εξοπλισμό, «ένα μόνιτορ με τα παρελκόμενά του».
Η κλοπή ωστόσο έγινε έγκαιρα αντιληπτή από το προσωπικό που ενημέρωσε την ιδιωτική εταιρεία φύλαξης του νοσοκομείου, με αποτέλεσμα να εντοπισθεί και στη συνέχεια να συλληφθεί από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Λάρισας. Σε βάρος του συλληφθέντα σχηματίστηκε δικογραφία για το αδίκημα των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπής. Ο 47χρονος παραπέμφθηκε χθες στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λάρισας όπου από τον Ανακριτή ζήτησε και έλαβε προθεσμία ενώ ο κλεμμένος ιατρικός αποδόθηκε στο νοσοκομείο.

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με 35 τμήματα και πολλές ερευνητικές δομές

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με 35 τμήματα και πολλές ερευνητικές δομές

Κατατίθεται τις επόμενες ημέρες, με πιθανότερη ημερομηνία τη Δευτέρα, για διαβούλευση το πόρισμα, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για το σχέδιο νόμου, για το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πηγές του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Έρευνας και Τεχνολογίας δηλώνουν στην «Ε», ότι το νομοσχέδιο έχει μελετηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι απόλυτα ισορροπημένο για όλες τις πόλεις και με στόχο να προκύψει ένα ισχυρό πανεπιστήμιο με εξαιρετικές δυνατότητες διάκρισης και στο εξωτερικό.
Ο υπουργός Παιδείας, κ. Κώστας Γαβρόγλου σε ομιλία του την Τετάρτη στη Χαλκίδα σημείωσε ότι σε ένα διεθνές περιβάλλον έντονων ανακατατάξεων έχουμε ως χώρα ανάγκη από ισχυρά και δυναμικά πανεπιστήμια με έντονη διεθνή παρουσία, στα οποία να μπορούν να φοιτήσουν όσοι Έλληνες το επιθυμούν, να διαμορφώνουν ενεργούς πολίτες, να παρέχουν στους αποφοίτους τους γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου και να συμβάλλουν στην τοπική ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας και όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του Υπουργείου, αυτόν τον στόχο θα έχει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο νέο πανεπιστημιακό ίδρυμα θα περιλαμβάνονται 34-35 τμήματα, ενώ θα δημιουργηθούν πολλές ερευνητικές δομές σε όλες τις πόλεις και δη στη Λάρισα, με παράλληλη αναβάθμιση της Αβερώφειου Γεωργικής Σχολής Λάρισας.
Τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας φτιάχνονται γύρω από πόλους ισχυρών σχολών και στις πέντε πόλεις, κυρίως στη Λάρισα και τον Βόλο.
Ιδιαίτερα όσον αφορά στη Λάρισα πληροφορίες που έχει στη διάθεσή της η «Ε», αναφέρουν και τη σύσταση μίας μεγάλης ερευνητικής δομής σε άμεση σύνδεση με το νοσοκομείο της πόλης με γενναία χρηματοδότηση. Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο θεωρεί ότι είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος τοπικών κοινωνιών και η εμπλοκή τους στο όλο εγχείρημα.
Όσον αφορά στην έδρα του Πανεπιστημίου αυτή παραμένει στον Βόλο, ωστόσο εξετάζεται ακόμα το ενδεχόμενο οι έδρες της κοσμητείας να είναι σε περισσότερες από μία πόλεις, όπως ενδεχομένως και η πρυτανεία.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Έρευνας και Τεχνολογίας εκτιμά, όπως επισημαίνουν στελέχη του, ότι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο, υλοποιώντας και τον σχεδιασμό της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού που πραγματοποιείται στην Ε.Ε.. Συγκεκριμένα αναφέρονται στο επονομαζόμενο «Σχέδιο Μακρόν», το οποίο έχει συζητηθεί επανειλημμένα στις Βρυξέλλες και προβλέπει – μεταξύ άλλων - συμπράξεις μεγάλων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων - πειραματικά - τα οποία θα συνεργάζονται σε διάφορους τομείς. Οι συμπράξεις θα μπορούν να γίνονται σε ομάδες τριών τουλάχιστον ή και περισσότερων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Μία σύμπραξη θα μπορούσε να είναι των πανεπιστημίων της Αθήνας, της Θεσσαλίας, ενός γερμανικού και ενός γαλλικού τα οποία θα μπορούσαν να εστιάσουν σε ειδικούς τομείς, αποκτώντας ισχυρό όνομα με διεθνή αναγνώριση και ώθηση στις μεγάλες αξιολογήσεις.
Να σημειωθεί ότι στις προθέσεις του υπουργού, κ. Γαβρόγλου είναι όταν το πόρισμα τεθεί σε διαβούλευση, ανάλογα και με το πρόγραμμά του να επισκεφθεί τη Λάρισα, τον Βόλο και άλλες πόλεις προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων με τους φορείς των ιδρυμάτων.

Χωρίς άδεια μονάδες τεχνητής γονιμοποίησης



ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Χωρίς αδειοδότηση από την Εθνική Αρχή Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής (ΕΑΙΥΑ) λειτουργούν τέσσερις από τις εννέα μονάδες ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής δημόσιων νοσοκομείων της χώρας μας. Τρεις εξ αυτών δεν έχουν ακόμα ολοκληρώσει τις αναγκαίες προσαρμογές σε υποδομές και εξοπλισμό, ενώ μία μονάδα δεν υπέβαλε αίτηση αδειοδότησης στην Αρχή, όπως όφειλε.
Η διαδικασία αδειοδότησης των μονάδων ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2016 και με καθυστέρηση περίπου 12 ετών. Η ΕΑΙΥΑ συστάθηκε το 2005 και «διαλύθηκε» το 2008 λόγω πλήρους απαξίωσής της από την πολιτεία. Η επανεκκίνησή της έγινε το 2014, και ένα από τα κύρια μελήματα της «νέας» Αρχής ήταν η αδειοδότηση των μονάδων που επί πολλά χρόνια λειτουργούσαν ανεξέλεγκτα. Οπως ανέφεραν χθες ο πρόεδρος της ΕΑΙΥΑ, καθηγητής Μαιευτικής και Γυναικολογίας Αριστείδης Αντσακλής και ο αναπληρωτής πρόεδρος, ομότιμος καθηγητής Νομικής Λάμπρος Κοτσίρης, κάνοντας απολογισμό των τεσσάρων χρόνων θητείας τους, στο πλαίσιο αυτό έχει χορηγηθεί άδεια λειτουργίας σε 45 μονάδες και 48 τράπεζες κρυοσυντήρησης. Από τις 45 αδειοδοτημένες μονάδες, οι πέντε λειτουργούν σε δημόσια νοσοκομεία («Ελενα Βενιζέλου», Αττικόν, «Παπαγεωργίου», Πανεπ. Ιωαννίνων, Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών), ενώ χωρίς άδεια έχουν μείνει –τουλάχιστον προς το παρόν– οι μονάδες στο «Αρεταίειο», στα πανεπιστημιακά Αλεξανδρούπολης και Λάρισας και στο «Αλεξάνδρα».
«Πλέον, όταν κάποιος επιλέγει μία μονάδα ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής στην Ελλάδα θα γνωρίζει εάν αυτή πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και για την προσέλκυση υπογόνιμων ζευγαριών από το εξωτερικό», ανέφερε το τακτικό μέλος της ΕΑΙΥΑ, μαιευτήρας γυναικολόγος Σπυρίδων Σαρρής. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που συνέλεξε η Αρχή, το 2015 έγιναν στην Ελλάδα 13.000 κύκλοι εξωσωματικής γονιμοποίησης, αριθμός που βαίνει μειούμενος λόγω της κρίσης.
Επόμενος στόχος είναι η ηλεκτρονική διασύνδεση των μονάδων με την Αρχή –ήδη έχει υπογραφεί σύμβαση με τον ΟΤΕ για την εφαρμογή σχετικού λογισμικού– προκειμένου να αναφέρονται σε πραγματικό χρόνο οι θεραπευτικές διαδικασίες στις οποίες υποβάλλονται τα υπογόνιμα ζευγάρια, η έκβαση της εγκυμοσύνης, τα ανεπιθύμητα συμβάντα κ.ά., ενώ προωθείται και το ηλεκτρονικό μητρώο δοτών γενετικού υλικού.
Ο κ. Αντσακλής πάντως κάλεσε την πολιτεία να «προσέξει το κεφάλαιο της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής στη χώρα» και να μην ακολουθήσει την... «παράδοση» της απαξίωσης της Αρχής. Αντί για 30 άτομα προσωπικό που θα έπρεπε να διαθέτει η Αρχή με βάση το θεσμικό πλαίσιο, έχει μόλις τρεις υπαλλήλους με απόσπαση η οποία λήγει στο τέλος του έτους.

http://www.kathimerini.gr/971816/article/ygeia/ygeia-epikairothta/xwris-adeia-monades-texnhths-gonimopoihshs

Νέα κρούσματα ιού του Δυτικού Νείλου



Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, ο νεότερος ασθενής είναι ηλικίας 23 ετών και ο πιο ηλικιωμένος 66 ετών και σε όλες τις περιπτώσεις αναφέρεται ως πιθανός τόπος έκθεσης στον ιό ο Δήμος Μεγαρέων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης, σε κάθε ένα κρούσμα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου με προσβολή του κεντρικού νευρικού συστήματος αντιστοιχούν περίπου 140 μολυνθέντες από τον ιό, οι οποίοι είτε είναι ασυμπτωματικοί είτε έχουν ήπια συμπτωματολογία. Κατά την περίοδο 2018 (έως τις 20 Ιουνίου), δεν είχαν καταγραφεί περιστατικά σε άλλες χώρες της Ε.Ε. και σε γειτονικές χώρες. 
Οπως αναφέρεται στην εβδομαδιαία έκθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, «αναμένεται η διάγνωση περαιτέρω κρουσμάτων το ερχόμενο διάστημα από τη συγκεκριμένη περιοχή (Δυτ. Αττική) και θεωρείται πιθανή η εμφάνιση κρουσμάτων της λοίμωξης και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές». Στο πλαίσιο αυτό, το ΚΕΕΛΠΝΟ τονίζει την ανάγκη τήρησης ατομικών μέτρων προστασίας από τα κουνούπια σε όλη την επικράτεια.
Σε ύφεση η ιλαρά
Εν τω μεταξύ, σε ύφεση φαίνεται ότι είναι η επιδημία ιλαράς στη χώρα. Την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν 21 νέα περιστατικά ιλαράς, αριθμός σαφώς μικρότερος σε σχέση με το τι ίσχυε στις αρχές του έτους και την άνοιξη. Συνολικά από την 1η Μαΐου 2017 έως και χθες είχαν δηλωθεί 3.159 κρούσματα ιλαράς, με μεγαλύτερη συχνότητα σε Αττική και Πελοπόννησο, αν και το τελευταίο διάστημα είχε παρατηρηθεί μία αύξηση των περιστατικών και σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Στην πλειονότητά τους πρόκειται για άτομα ελληνικής υπηκοότητας κυρίως από κοινότητες Ρομά.

Έντυπη

30/09/2018 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Θέμα: ‘Κάρτες τήρησης ωραρίου εργασίας προσωπικού ΠΓΝΛ’                        Το ΔΣ του Σωματείου...